کار را با چند دور راندن خودرو شروع کنید و بگذارید تا به دمای کارکرد برسد. بهتر است روغن را وقتی داغ است تخلیه کنید، زیرا گرما باعث میشود روغن راحتتر جریان یابد و ذرات بیشتری از فلز و آلودگی همراه روغن تخلیه خارج شوند.
شکل ۱: با باز بودن کاپوت، دو کاور موتور را میبینید: کاور جلویی (فلش قرمز) که برای تقریباً هر کاری برداشته میشود، و کاور عقبی (فلش زرد) که فیلترهای هوا نیز در آن قرار دارند. همچنین دو کانال هوا (فلشهای سبز) وجود دارند که برای کار روی جلوی موتور باید آنها را بردارید.
شکل ۲: با برداشته شدن کاور، به فیلتر روغن (فلش زرد) دسترسی دارید. توجه: میتوانید از طریق درپوش پرکن روغن (فلش قرمز)، چه کاور در جای خود باشد چه برداشته شده، موتور را پر از روغن کنید.
شکل ۳: پس از بلند کردن و ثابتکردن ایمن خودرو، کاور عقب موتور/گیربکس را با باز کردن شش پیچ ۸میلیمتری (فلشهای قرمز و زرد) بردارید. پیچهای جلویی (فلشهای زرد) به نگهداشتن محفظه میانی موتور نیز کمک میکنند.
شکل ۴: از یک سوکت ۱۳میلیمتری برای باز کردن پیچ تخلیه و واشر فشاری (فلش قرمز) استفاده کنید. این پیچ به گشتاور زیادی نیاز ندارد، اما به دلایلی افراد تمایل به سفتکردن بیش از حد آن دارند. دقت کنید، چون روغن احتمالاً bastante گرم است.
شکل ۵: جریان روغن با شروع تخلیه تغییر میکند، بنابراین ظرف تخلیه را فقط زیر نگذارید و دور نشوید.
شکل ۶: پس از تخلیه کامل روغن، پیچ تخلیه و واشر فشاری جدید را نصب کرده و تا گشتاور مشخصشده سفت کنید.
شکل ۷: به بالای خودرو برگردید و از یک ابزار مخصوص فیلتر روغن برای باز کردن درپوش پلاستیکی فیلتر روغن استفاده کنید.
شکل ۸: هنگام برداشتن درپوش و فیلتر احتیاط کنید. با وجود تخلیه روغن، همچنان مقداری روغن در فیلتر باقی مانده است.
شکل ۹: اینجا درپوش فیلتر روغن را با فیلتر قدیمی جدا شده میبینید. برای درآوردن فیلتر قدیمی، آن را گرفته و مستقیم به سمت پایین بکشید. فیلتر را از نظر وجود ذرات و فلز بررسی کنید. کیت فیلتر روغن شامل فیلتر جدید همراه با اورینگهای جدید است. توجه: برخی کیتها اورینگهای بیشتری از نیازتان دارند زیرا برای طیف وسیعی از کاربردها هستند، بنابراین اگر اورینگ اضافه آورد نگران نباشید.
شکل ۱۰: از یک قلاب یا پیچگوشتی تخت کوچک برای درآوردن اورینگهای قدیمی از محفظه فیلتر (فلش قرمز) استفاده کنید.
شکل ۱۱: اورینگهای جدید (فلشهای زرد) و فیلتر را نصب کنید، با فشار محکم فیلتر را به پایین فشار دهید تا در جای خود قرار گیرد. باید در امتداد پایین فیلتر و محفظه (فلش قرمز) درزبندی خوبی ایجاد شود.
شکل ۱۲: این یک ترفند است: درپوش پرکن روغن خیلی بزرگ نیست، بنابراین قبل از نصب فیلتر جدید، هشت لیتر اول روغن را از طریق محفظه فیلتر روغن بریزید. سپس فیلتر را نصب کرده و سفت کنید.
شکل ۱۳: پس از سفت کردن همه قطعات، موتور را برای چند دقیقه روشن کنید. سپس آن را خاموش کرده و بگذارید روغن به ته کارتل بازگردد. سطح روغن را بررسی کرده و در صورت نیاز از طریق دهانه درپوش پرکن روغن (فلش قرمز) آن را تکمیل کنید. تبریک میگم، شما همین الان کلی پول پسانداز کردید.
نظرات (0)