اطلاعات کلی پروژه
- زمان پیشبینی شده پروژه: ۳ ساعت
- تخصص مورد نیاز: متوسط
- افزایش عملکرد: جلوگیری از حرکت خودرو در سراشیبی
ابزارهای مورد نیاز
- آچار فرانسه
- جک کف
- پایه جک
- عینک ایمنی
- آچار چرخ
- آچار ترک متر (Torque Wrench)
- میلۀ قلابدار بلند (Long hooked pick)
- سوکت ۷/۱۶ اینچ
قطعات مورد نیاز
- ست لنت (کفشک) ترمز دستی
- توصیه مکمل: تعویض همزمان کفشک و دیسک چرخهای عقب
دستورالعمل گام به گام
نکته مهم: بازرسی کفشکهای ترمز دستی تنها پس از برداشتن کالیپر و دیسک ترمز عقب امکانپذیر است. شما نیاز دارید که خودرو را به طور ایمن بالا کشیده و روی پایه جک مستقر کنید.
نکته فنی: مطمئن شوید ترمز دستی خلاص است.
مرحله ۱: برداشتن کالیپر ترمز
برای شروع، باید کالیپر ترمز را باز کرده و آن را به طور ایمن از سر راه کنار بگذارید. هرگز اجازه ندهید کالیپر تنها از شیلنگ ترمز آویزان بماند.
مرحله ۲: برداشتن دیسک ترمز (روتور)
لنتهای ترمز دستی به سطح داخلی دیسک ترمز عقب فشار وارد میکنند، بنابراین برای دسترسی به آنها باید دیسک را بردارید. مجدداً مطمئن شوید ترمز دستی خلاص است.
مرحله ۳: جدا کردن فنر جمعکننده
از یک میلۀ قلابدار بلند استفاده کنید و آن را از یکی از روزنههای توپی چرخ عبور دهید. فنر جمعکننده را از محل اتصال به دو کفشک در نزدیکی قطعه بازشونده (فلشهای قرمز) قلاب کرده و بیرون بیاورید. در این مرحله دقت کنید، زیرا این فنر تحت کشش زیادی است و جدا کردن آن از کفشکها میتواند دشوار باشد.
مرحله ۴: آزاد کردن فنر نگهدارنده
فلنج چرخ را بچرخانید تا به فنر نگهدارنده (فلش قرمز) دسترسی پیدا کنید. آن را به داخل فشار داده و ۹۰ درجه بچرخانید تا از شیار کفشک آزاد شود.
مرحله ۵: نمای نزدیک فنر نگهدارنده
در این عکس نمای نزدیک، میتوانید انتهای فنر نگهدارنده (فلش قرمز) را ببینید که باید از سوراخ کفشک ترمز (فلش زرد) خارج کنید. هر دو فنر نگهدارنده را بردارید.
مرحله ۶: جدا کردن کفشکها
دو کفشک ترمز دستی را به اندازه کافی از هم جدا کنید تا بتوانید آنها را از اطراف فلنج اکسل خارج کنید.
مرحله ۷: اجزای مجموعه
پس از خارج کردن کفشکها، میتوانید تمام اجزای سیستم ترمز دستی را مشاهده کنید: مکانیزم و فنر تنظیمکننده (فلش قرمز)، فنرهای نگهدارنده (فلشهای زرد) و فنر جمعکننده (فلش آبی).
مرحله ۸: نصب کفشکهای جدید
کفشکهای جدید را مطابق شکل مرحله ۷ از قبل مونتاژ کنید. سپس آنها را روی فلنج اکسل کشیده و قسمت پایینی کفشکها را در شیارهای قطعه بازشونده (فلشهای قرمز) قرار دهید.
مرحله ۹: مونتاژ نهایی و تنظیم
فنر پایینی و دو کلیپ نگهدارنده را دوباره نصب کنید. مطمئن شوید که مکانیزم تنظیمکننده کاملاً در حالت جمع شده قرار دارد. میزان تنظیمی که شما نیاز دارید به میزان فرسودگی لنتهای قدیمی بستگی دارد. پس از جا زدن دیسک، مکانیزم تنظیمکننده را آنقدر سفت کنید که دیسک را بگیرد. سپس آن را کمی شل کنید تا دیسک به راحتی و بدون گیر بچرخد.
نظرات (0)