راهنمای تعویض لنت ترمز عقب مرسدس کلاس C اتاق W204 از سال 2007 تا 2014

به طور کلی، باید لنت‌های ترمز خود را هر ۴۰,۰۰۰ کیلومتر بازرسی کنید. اگر مواد لنت به اندازه‌ای ساییده شده باشد که سنسور تعویض لنت را فعال کند یا کمتر از ۳ میلی‌متر از مواد لنت باقی مانده باشد، باید آن را تعویض کنید. در واقعیت، بسیاری از افراد تا زمانی که چراغ هشدار ترمز روی صفحه نمایش ظاهر نشود، لنت‌ها را بررسی نمی‌کنند. اگر لنت‌ها به اندازه کافی ساییده شوند، به نقطه تماس فلز با فلز می‌رسید که در این حالت پایه فلزی لنت‌ها با دیسک ترمز تماس پیدا می‌کند. استفاده از ترمز در این شرایط نه تنها باعث کاهش خطرناک عملکرد ترمز می‌شود، بلکه شروع به ایجاد شیار در دیسک ترمز می‌کند. هنگامی که دیسک‌ها شیاردار شوند، آسیب دیده‌اند و اغلب راهی برای تعمیر آنها وجود ندارد.

علیرضا

راهنمای تعویض لنت ترمز عقب مرسدس کلاس C اتاق W204 از سال 2007 تا 2014

تعویض لنت ترمز خودروی مرسدس بنز شما یکی از ساده‌ترین کارهای تعمیراتی است که می‌توانید خودتان انجام دهید. این راهنما به شما کمک می‌کند این کار را به صورت ایمن و حرفه‌ای انجام دهید.

اطلاعات کلی پروژه

  • زمان مورد نیاز: حدود ۲ ساعت
  • تخصص مورد نیاز: مبتدی تا متوسط

ابزار مورد نیاز

  • آچار آلن ۷ میلی‌متر
  • انبر
  • گیره C
  • جک کف خودرو
  • پایه جک
  • عینک ایمنی
  • آچار دارای سنجش گشتاور

مراحل تعویض لنت ترمز

مرحله ۱: آماده‌سازی اولیه

کالیپر ترمز عقب در مدل W204

خودرو را به طور ایمن با جک بلند کرده و از پایه جک استفاده کنید. چرخ‌های جلو را بردارید. همیشه لنت‌های ترمز را به صورت جفت تعویض کنید.

مرحله ۲: جدا کردن سنسور سایش لنت

جدا کردن سنسور سایش لنت

سنسور سایش لنت را از نگهدارنده در سمت راست کالیپر جدا کنید. سنسور را مستقیماً از روی کالیپر بیرون بکشید، سپس آن را از لنت جدا کنید.

مرحله ۳: باز کردن فنر نگهدارنده

باز کردن فنر نگهدارنده

با استفاده از انبر، فنر نگهدارنده را از جلوی کالیپر بیرون بیاورید.

مرحله ۴: باز کردن پیچ‌های لغزشی

باز کردن پیچ‌های لغزشی

دو درپوش محافظ را از پیچ‌ بردارید و از آچار آلن ۷ میلی‌متر برای باز کردن پیچ‌ها استفاده کنید.

مرحله ۵: تمیز کردن و روغن‌کاری پیچ‌ها

پیچ‌های لغزشی کالیپر

پیچ‌هایی که کالیپر روی آنها می‌لغزد باید صاف و عاری از هرگونه خوردگی باشند. پیچ‌ها را با کاغذ سنباده تمیز کرده و قبل از نصب مجدد روغن‌کاری کنید.

مرحله ۶: فشرده کردن پیستون

فشرده کردن پیستون کالیپر

بسته به میزان سایش روتور و لنت‌ها، باید پیستون را به داخل کالیپر فشار دهید. از یک پیچ گوشتی تخت بزرگ استفاده کنید و آن را بین کالیپر و روتور قرار دهید.

مرحله ۷: بررسی سطح مایع ترمز

بررسی سطح مایع ترمز

در حالی که پیستون را به عقب فشار می‌دهید، مایع ترمز را به سیستم و به مخزن باز می‌گردانید. مطمئن شوید که سطح مایع در مخزن را بررسی کنید.

مرحله ۸: جدا کردن کالیپر

جدا کردن کالیپر ترمز

اکنون می‌توانید کالیپر را از پایه جدا کنید. کالیپر را آویزان کنید یا آن را روی چیزی در ارتفاعی قرار دهید که هیچ فشاری به شیلنگ یا لوله ترمز وارد نکند.

مرحله ۹: نصب لنت جدید

استفاده از گیره C برای فشرده کردن پیستون

برای نصب لنت‌های جدید باید پیستون را کاملاً به داخل کالیپر فشار دهید. قبل از برداشتن لنت قدیمی، از یک گیره C بزرگ استفاده کنید و پیستون را کاملاً فشار دهید.

مرحله ۱۰: نصب لنت داخلی

نصب لنت داخلی جدید

لنت در سمت پیستون با کلیپ‌های فلزی عرضه می‌شود که آن را در موقعیت کالیپر و پیستون نگه می‌دارد. لنت قدیمی را بیرون بکشید و لنت جدید را فشار دهید.

مرحله ۱۱: نصب لنت خارجی

لنت خارجی با پد ضد جیغ

لنت بیرونی با یک پد ضد جیر جیر در پشت عرضه می‌شود. این یک ماده چسبنده است که به نگه داشتن لنت در جای خود کمک می‌کند و از جیغ زدن جلوگیری می‌کند.

نکات مهم پایانی

هنگامی که همه چیز دوباره جمع شد، پدال ترمز را چند بار پمپ کنید تا لنت‌ها در موقعیت خود در برابر روتور قرار گیرند. همیشه دستورالعمل‌های Run-In را که همراه لنت‌های جدید شما می‌آید دنبال کنید.

لنت‌های جدید باید به درستی Run-In شوند و تا زمانی که این کار انجام نشود، قابلیت ترمزگیری کاهش می‌یابد. این فرآیند معمولاً شامل چندین ترمزگیری نرم و progressive در کیلومترهای اول است.

تعویض به موقع لنت‌های ترمز نه تنها ایمنی شما را افزایش می‌دهد، بلکه از آسیب‌های گران‌قیمت به دیسک‌های ترمز نیز جلوگیری می‌کند.

مقالات مشابه

فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی یدکدون
تهران، میدان ونک، خیابان ونک، برج آینه ونک، واحد 705
مرکز تماس:
021 - 9101 76 78
شبکه های اجتماعی:
اینمادVerification Badgelogo-samandehi
حق ناشر©2025برای هوشمندسازان ساعد محفوظ است