

بررسی تخصصی و مشخصات مرسدس بنز کلاس E کوپه - C207
8.2
عالی
محاسن
- کابین فوقالعاده
- با فضای زیاد
- سیستم تمام چرخ محرک، حتی در مدل کوپه
- انتخاب بین هیبریدی یا دیزلی، بسته به سلیقه شما
معایب
- زاویههای پرکاربرد و شلوغ در مدل کوپه خوب عمل میکنند
- رابط کاربری سیستم **COMAND** کمی پیچیده و غیرمطلوب است
- شلوغی دکمهها روی کنسول به چشم میآید
- مدل پایه سدان از روکش وینیل برای صندلیها استفاده میکند
مرسدس بنز E-Class Coupe مدل C207 یک خودروی لوکس با طراحی زیبا و ظریف است که از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ تولید شده است. این کوپه جذاب با خطوط دینامیک و جلوهای متمایز، تجربهای منحصر به فرد از رانندگی را ارائه میدهد. امکانات پیشرفته، فضای داخلی باکیفیت، و گزینههای متنوع پیشرانه، از موتورهای چهار سیلندر اقتصادی تا موتورهای شش سیلندر قدرتمند، این خودرو را به انتخابی ایدهآل برای علاقهمندان به راحتی و عملکرد بالا تبدیل کرده است. سیستمهای ایمنی پیشرفته و فناوریهای مدرن، آن را به نمونهای برجسته در کلاس خود بدل کردهاند.
بررسی تخصصی
مرسدس بنز E-Class Coupe مدل C207 یک خودروی لوکس با طراحی زیبا و ظریف است که از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ تولید شده است. این کوپه جذاب با خطوط دینامیک و جلوهای متمایز، تجربهای منحصر به فرد از رانندگی را ارائه میدهد. امکانات پیشرفته، فضای داخلی باکیفیت، و گزینههای متنوع پیشرانه، از موتورهای چهار سیلندر اقتصادی تا موتورهای شش سیلندر قدرتمند، این خودرو را به انتخابی ایدهآل برای علاقهمندان به راحتی و عملکرد بالا تبدیل کرده است. سیستمهای ایمنی پیشرفته و فناوریهای مدرن، آن را به نمونهای برجسته در کلاس خود بدل کردهاند.
طراحی ظاهری
کوپه کلاس E دیگر نگران به نظر نمیرسد، زیرا انتقادات از قسمت جلویی و گلگیرهای عقب آن کاسته شده است.
مدلهای دودر مرسدس بنز E-Class یعنی کوپه و کابریولت، با تغییرات ظاهری جدید، ویژگیهای بصری برجستهتری پیدا کردهاند. مهمترین تغییر طراحی چراغهای جلو است؛ چراغهای دوگانه قبلی در یک واحد ترکیب شدهاند و نوارهای روشن LED جداکننده در کنار دی لایت جلوه بصری خوبی ایجاد کرده است. خطوط تیزتر و چینوچروکهای برجستهتر بدنه باعث ایجاد ظاهری اسپرتتر شدهاند که با طراحی کلی بدنه بهخوبی هماهنگ است. در عقب نیز، چراغهای LED با طراحی تازه به چشم میخورند. مدل قدرتمند E63 AMG با لاستیک های اختصاصی، طراحی آیرودینامیک خاص بدنه پایین و فضای داخلی ارتقاءیافته، بهراحتی قابل شناسایی است.
در مقایسه با نسل قبلی، فضای داخلی این خودرو کمی محافظهکارانهتر به نظر میرسد؛ با این حال، طراحی آن مدرنتر و کمتر منحنیشکل است. گوشههای تیز و چینهای دقیق در فضای داخلی، ظاهری سنتی و لوکس ایجاد کردهاند که با طراحی بیرونی جدید همخوانی دارد.
یکی از انتقادها به فضای داخلی، تعداد زیاد دکمههای پلاستیکی مات برای کنترلهای صوتی و تهویه مطبوع است، بهعلاوه رابط کاربری COMAND که از طریق یک دکمه غلطکی بزرگ و یک صفحهنمایش LCD عمل میکند.
تمام مدلها دارای تزئینات چوبی، فلزی و پلاستیک با کیفیت هستند که میتوان آنها را با گزینههای سفارشی متعدد، از جمله چوب گردوی براق یا بلوط مشکی، ارتقاء داد. همچنین یک ساعت آنالوگ شیک به سبک تانک روی داشبورد بهعنوان جزئیات لوکس نهایی به خودرو افزوده شده است.
بهطور کلی، این تغییرات باعث شدهاند تا کوپه و کابریولت E-Class جذابتر از قبل باشند، درحالیکه سطح لوکس و عملکرد بالا همچنان حفظ شده است.
عملکرد
مرسدس بنز کلاس E دارای گسترهای شگفتانگیز است: مدلهای AMG می توانند بسیار قدرتمند و خشن باشند.
خودروهای سری E مرسدس بنز دارای چهار سبک بدنه و پنج موتور جدید از سال مدل ۲۰۱۲ هستند. از جمله مدل E350 که اکثر رانندگان آن را انتخاب میکنند. این مدل دارای موتور ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری و گیربکس هفت سرعته اتوماتیک است که قدرت ۳۰۲ اسب بخار و گشتاور ۲۷۳ پوند-فوت تولید میکند. شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت این خودرو کمتر از ۷ ثانیه است و حداکثر سرعت آن به 260 کیلومتر بر ساعت میرسد.
راحتی و کیفیت کابین
کابین جادار خودروهای سدان و استیشن سری E مرسدس بنز فضای زیادی را فراهم میکند. و اگر میتوانید برای صندلیهای تطبیقی هزینه کنید، قطعاً توصیه میشود.
نام تجاری کلاس E مرسدس بنز شامل خودروهای بسیار متنوعی است. سدان و واگن بیشتر فضای داخلی و کارایی خود را به اشتراک میگذارند، در حالی که کوپهها و خودروهای کانورتیبل به یکدیگر نزدیکترند، زیرا از نظر فضای داخلی و کارایی، کمی محدودتر هستند.
مدلهای کوپه و کابریولت کلاس E بخشی از فضای نشیمن و دسترسی راحت را قربانی میکنند. ورود به صندلیهای عقب ممکن است به کمی کشش و تلاش نیاز داشته باشد و فضای پا چندان زیاد نیست؛ اما خواهید دید که خود صندلیها بسیار راحت هستند.
ایمنی
فناوری برجسته کلاس E هنوز بهطور کامل توسط سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراهها (NHTSA) آزمایش نشده است، اما میتوان آن را یک انتخاب ایمن دانست.
مجموعه کاملی از نتایج آزمون تصادف برای مرسدس بنز کلاس E مدل ۲۰۱۴ هنوز منتشر نشده است، اما خودروساز آخرین نسخههای سدان و واگن را با برخی از جدیدترین فناوریها و ابزارهایی که برای کلاس S آینده برنامهریزی شده، تجهیز کرده است، همه به نام حفظ کلاس E در خط مقدم ایمنی.
سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراهها (NHTSA) به کلاس E برای سبکهای بدنه چهاردر و واگن رتبه کلی چهار ستاره داده است، همراه با رتبهبندی چهار ستاره برای آزمونهای برخورد جلو و جانبی. در همین حال، مؤسسه بیمه برای ایمنی بزرگراهها (IIHS) به جدیدترین مدل کوپه دو در و سدان چهار در امتیاز "خوب" در تمام آزمونهای انجامشده داده است. با این حال، به دلیل اینکه آزمون جدید تصادف با برخورد کوچک در این میان نیست، کلاس E جایزه "انتخاب برتر ایمنی" را برای سال ۲۰۱۴ کسب نمیکند.
امکانات و فناوری
رادیوی ماهوارهای و دوربین دید عقب اکنون بهعنوان گزینههای موجود هستند، اما کلاس E با دوربینهای دید پیرامونی و گزینههای سیستم صوتی ۱۲۰۰ واتی برتری دارد.
آخرین نسخه مرسدس بنز کلاس E در سال گذشته بهروزرسانیهای زیادی در ویژگیهای سیستم اطلاعات و سرگرمی دریافت کرده است، و این ویژگیها به طور گسترده به مدل جدید منتقل شدهاند. مدل جدید E250 BlueTEC با دیفرانسیل عقب، اکنون به عنوان مدل پایه سال ۲۰۱۴ معرفی شده است.
تمام مدلهای کلاس E با بسته استانداردی از امکانات و تجهیزات ارائه میشوند که شامل کروز کنترل، شیشهها، قفلها و آینههای برقی، صندلیهای جلوی برقی، فرمان با قابلیت تنظیم شیب و تلسکوپی، تهویه مطبوع دو منطقهای، نورپردازی محیطی، سانروف، برفپاککن حساس به باران، پخشکننده AM/FM/CD/DVD با درگاه کارت SD، بلوتوث و نمایشگر چندمنظوره ابزار است. هر خودرو همچنین از مجموعه اتصال گوشیهای هوشمند mbrace2 بهره میبرد که شامل پخش صوتی از طریق Pandora و دیگر ویژگیهای متصلشده به خودرو است.
مدل پایه کلاس E با روکش مصنوعی M-B Tex ارائه میشود، در حالی که چرم به عنوان گزینهای قابل انتخاب موجود است و تزئینات چوب گردوی براق یا بلوط مشکی نیز پیشنهاد میشوند. تمام مدلهای واگن دارای درب عقب برقی، تعلیق هوای عقب و یک صندلی کوچک تاشو در ردیف سوم هستند.
مصرف سوخت
مرسدس بنز کلاس E یکی از معدود خودروهایی است که تمام انواع موتورهای رایج را پوشش میدهد. این خودرو با موتورهای بنزینی، ترکیبی از بنزین و برق، و دیزلی عرضه میشود، که دو گزینه اخیر بهترین مصرف سوخت تخمینی را ارائه میدهند.
مصرف سوخت خودروها تقریباً مشابه مدلهای سال گذشته است، بهجز در مورد موتور جدید توربودیزل چهار سیلندر که جایگزین موتور توربودیزل V-6 با حجم بزرگتر شده است. طبق آخرین بهروزرسانی، اطلاعات مصرف سوخت EPA برای این موتور هنوز در دسترس نبود.
نسخههای چهاردر و واگن با سیستم تمام چرخ محرک و همچنین مدل کوپه دو در، مصرف سوخت پایینتری دارند:
- در شهر: معادل 11.8 لیتر در 100 کیلومتر
- در جاده: معادل 8.4 لیتر در 100 کیلومتر