بررسی تخصصی و مشخصات بی ام و سری 7 - E65, E66, E67
8.4
عالی
محاسن
- شخصیت جذاب
- موتور V8 قوی
- گیربکس 6 دنده دقیق
- فضای داخلی جادار
- سیستم صوتی عالی
معایب
- iDrive ضعیف
- کنترل تنظیم صندلی پیچیده
- طراحی ظاهری ضعیف
بیامو سری ۷ چه چیزی به خریداران ارائه میدهد؟ دو پیکربندی بدنه وجود دارد که با تغییر فاصله محور به میزان تقریباً ۱۵ سانتیمتر تفاوت دارند. هر دو سبک بدنه (با نامهای 750i و 750Li با فاصله محور بلند) از یک موتور V-8 با حجم ۴.۸ لیتر و قدرت ۳۶۰ اسب بخار برخوردار هستند. مدل سری ۷ با فاصله محور بلند ممکن است با یک موتور V-12 با حجم ۶.۰ لیتر و قدرت ۴۳۸ اسب بخار نیز مجهز شود. این موتور با یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک ترکیب میشود. این سری ۷ با نام 760Li شناخته میشود. با هر دو موتور، سری ۷ مانند یک ماشین عضلانی قدرتمند عمل میکند که از مدرسه شخصیتپردازی فارغالتحصیل شده است. هر دو سریع، روان و تقریباً بیصدا هستند (شنیدن صدای قدرتمند موتور بخشی از لذت رانندگی با این بیامو است) - و هیچ یک در مصرف سوخت صرفهجویی نمیکنند. به طور کلی، بیاموهای بزرگ هندلینگ اسپرتتری نسبت به مرسدس کلاس S دارند - اما همچنان در مقایسه با جدیدترین مدلهای جگوار XJ و آئودی A8 سنگین به نظر میرسند.
بررسی تخصصی
فضای جادار داخل بیامو سری ۷ مدل ۲۰۰۸ با لوکسترین امکانات و فناوریهای چشمگیر تزئین شده است، اگرچه داشبورد خود شلوغ و تیره است. همراه با یک سیستم صوتی گوش نواز، آپشن هی صندلیهای لوکس اختیاری شامل صندلیهای جلویی است که دارای ویژگیهای گرمایش و سرمایش هستند. علاوه بر این، این صندلیها ویژگی ماساژ نیز دارند. متأسفانه، سیستم iDrive ضعیف که فرمانهای کنترل آب و هوا، ناوبری و عملکردهای صوتی را اجرا میکند، همچنان وجود دارد. صندلیهای جلویی لوکس و راحت هستند، اما صندلیهای عقب تقریباً سلطنتی به نظر میرسند - بهویژه در نسخههای با فاصله محور بلند. تمامی تجهیزات ایمنی بهصورت استاندارد در بیامو سری ۷ مدل ۲۰۰۸ گنجانده شده است.
طراحی
طراحی بیرونی بیامو سری ۷ ممکن است باعث بحث و جدل شود، اما طراحی داخلی آن بهتر پذیرفته شده است.
ظاهر فعلی بهخوبی توسط مطبوعات پذیرفته نشده است، اما فروش سری ۷ همچنان قوی است و بیامو به شکل پیشروانه آن اعتبار میدهد که سری ۷ را به رقیب قویتری برای مرسدس کلاس S تبدیل کرده است. بیامو با طراحی مجدد سال ۲۰۰۶ آن را کمی ملایمتر کرده است... چراغهای قدیمی اشکی که در سری ۷ که در سال ۲۰۰۲ معرفی شد، دیده میشدند، در سال ۲۰۰۶ با واحدهای محافظهکارتر و متعارفتر جایگزین شدند." Car and Driver اشاره میکند که طراحی سری ۷ بیامو مدل ۲۰۰۸ "برای همه سلیقهها نیست" و میپرسد آیا "بدنه تهاجمی، جلو و عقب کشیده و اسپویلر عقب که از صندوق عقب بیرون میآید برای خودرویی مانند این کمی کودکانه به نظر میرسد؟". فضای جادار داخل بیامو سری ۷ با امکانات لوکس و فناوریهای چشمگیر تزئین شده است، هرچند که داشبورد خود میتواند شلوغ و تاریک به نظر برسد. همه مواد با کیفیت بالا و استفاده سخاوتمندانه از چوب، فضای داخلی را بهطور مدرن و شیک نشان میدهد.
عملکرد و کارایی
بیامو سری ۷ سنگینی و بزرگی میدهد اما قدرتمند و توانا است و با موتور V-12 بسیار پرمصرف است.
هر دو سبک بدنه (750i و 750Li با فاصله محور بلند) با یک موتور V-8 با حجم ۴.۸ لیتر و قدرت ۳۶۰ اسب بخار تغذیه میشوند. مدل سری ۷ با فاصله محور بلند ممکن است با موتور V-12 با حجم ۶.۰ لیتر و قدرت ۴۳۸ اسب بخار نیز مجهز شود. این موتور با یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک که قابلیت تعویض دستی دارد، ترکیب شده است. این سری ۷ با نام 760Li شناخته میشود. با هر دو موتور، سری ۷ مانند یک ماشین عضلانی قدرتمند عمل میکند. هر دو سریع، روان و تقریباً بیصدا هستند (شنیدن صدای قدرتمند موتور بخشی از لذت رانندگی با این بیامو است) - و هیچ یک در مصرف سوخت صرفهجویی نمیکنند. بهطور کلی، بیاموهای بزرگ هندلینگ اسپرتتری نسبت به مرسدس کلاس S دارند - اما همچنان در مقایسه با جدیدترین مدلهای جگوار XJ و آئودی A8 سنگین به نظر میرسند. هیچ چیزی جز تحسین برای گیربکس اتوماتیک شش سرعته ZF وجود ندارد، که مجله خودرو میگوید "انتقال قدرت... آنقدر روان است که به سختی به نظر میرسد شما سریع حرکت میکنید." با اینکه تفاوت بین موتورهای V-8 و V-12 بیامو ۲۰۰۸ کم است، رانندگان تفاوت بزرگی را در پمپ بنزین متوجه خواهند شد. در حالی که موتور V-8 "در بزرگراه به مصرف قابل قبول ۱۰.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دست مییابد، مصرف سوخت برای موتور V-12 بهطور قابل پیشبینی زیاد است. این خودرو با موتوری V-12 که تنها ۱۸.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف دارد. تقریبا میتوانم یک چاه نفت خشک شده و یک حساب بانکی خالی را هر بار که پدال گاز را فشار میدهم ببینیم. سازمان حفاظت محیط زیست (EPA) مصرف سوخت موتور V-12 را ۱۸.۱/۱۳.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر ارزیابی کرده است.
راحتی و کیفیت
بیامو سری ۷ اگرچه رتبه کامل ۱۰ را ندارد اما قطعاً شایسته نمرات بالایی برای لوکس بودن است. بیامو سری ۷ استانداردهای بالای همیشگی خود را در زمینه راحتی و سواری ارائه میدهد. صندلیهای جلو لوکس و راحت هستند، اما صندلیهای عقب تقریباً احساس سلطنتی میدهند، بهویژه در نسخههای با فاصله محور بلند
بیامو سری 7 از یک صندوق عقب بزرگ (بهویژه در نسخههای با فاصله محور بلند 'Li') و یک صندلی عقب خوب که راحتی لوکسمانندی برای سرنشینان عقب فراهم میکند برخوردارند. صندلی راننده برقی بیامو سری 7 را میتوان به قدری در جهات مختلف تنظیم کرد که تقریباً میتواند هر انحنای بدن شما را در پر کند. هنگام صحبت از فضای اجسام، هیچ ناامیدی وجود ندارد. داخل این خودرو، بوی لوکس میدهد و مواد درجه یک هستند.
ایمنی
بیامو سری ۷ تقریباً نمرات بالایی در زمینه ایمنی کسب میکند.
برای این بیامو هشت کیسه هوا بهصورت استاندارد هستند، از جمله کیسههای هوای زانویی جلو، کیسههای هوای جانبی برای صندلیهای جلو و کیسههای هوای پردهای جانبی برای هر دو ردیف. علاوه بر این، این مدل پایه بیامو سری 7 مجهز به ترمزهای دیسکی، کنترل کشش و سیستم پایداری الکترونیکی است. کیسههای هوای جانبی برای صندلی عقب اختیاری هستند. سنسورهای پارکینگ جلو و عقب بر روی هر بیامو سری ۷ موجود است. خریداران این خودرو همچنین میتوانند بهصورت اختیاری "سیستم دید در شب، که از یک دوربین مادون قرمز برای نظارت بر موانع در حدود ۳۰۰ متر جلوتر از سری ۷ شما استفاده میکند را انتخاب کنند. تنها موردی که باعث میشود این بیامو ۲۰۰۸ نمره کامل نگیرد، تکیهگاههای سر جلو دید راننده را از روی شانه، مختل میکنند.
امکانات
بیامو سری ۷ تمامی راحتیهای یک خانه بسیار شیک را ارائه میدهد.
مدلهای بیامو سری ۷ مشمول فهرست طولانی از آپشن ها هستند. از آپشنهای سری ۷ را میتوان به سیستم صوتی فراگیر Logic7 با ۱۳ بلندگو و یک تغییر دهنده CD/MP3 شش دیسکی، بسته Adaptive Ride با تعلیق عقب خود تنظیم شونده، درهای وکیوم برقی، درب صندوق عقب برقی، کروز کنترل تطبیقی، کیسههای هوای جانبی عقب، سیستم سرگرمی DVD صندلی عقب، دید در شب و کنترل آب و هوای عقب اشاره کرد. یکی از آزارهایی که همچنان بخشی از بیامو ۲۰۰۸ است، سیستم کنترل iDrive است که از یک دکمه برای کنترل سیستمهای صوتی، ناوبری و تلفن استفاده میکند.