

بررسی تخصصی و مشخصات بی ام و سری 6 کروک - E64
8.6
عالی
محاسن
- فضای کابین مناسب
- سقف پارچه ای
- شتاب M6 در حد سوپر اسپرت
معایب
- تکنولوژی های گیج کننده
- استایل عقب خودرو
هیچکسی نمیتواند قدرت و فرمان پذیری سری ۶ بیامو را انکار کند، اما این خودرو با تکنولوژی های زیاد لذت رانندگی را می گیرد. تجهیزات الکترونیکی برای فرمان، ترمز و تعلیق، مقداری از احساسی که خودروهای اسپرت را به یک خرید هیجانانگیز تبدیل میکند، میگیرند و به وزن و پیچیدگی خودرو میافزایند.
سه نسخهای که سری ۶ بیامو کابریو را تشکیل میدهند شامل 630i ، 650i و M6 با موتور V-10 هستند. تمام مدلها یک نمایهی مشترک یعنی چیدمان 2+2 صندلی و عملکرد واقعاً چشمگیر موتور، همراه با وزن خالص ۱۸۰۰ کیلوگرم و احساسی سنگینی در پیچ ها را دارند. بیامو سری ۶ با ظاهری چاق و کوتاه، بهویژه از پشت، به نظر میآید. حتی با وجود اینکه بیامو سال 2008 ظاهر جلویی و پشتی سری ۶ را با چراغهای LED جدید و چراغهای دوگانه بی-زنون گرد دوباره طراحی کرده بود. قسمت پشت بازطراحی شده با اسپویلر جدید و چراغهای LED عقب نیز همراه است. درون خودرو کمی بهتر و نسبتاً راحت برای دو نفر است، اما چوب و چرم تزئینی تقریباً در میان آرایه پیچیده کنترلهای الکترونیکی بیامو سری ۶ گم میشود. تجهیزات داخلی سری 6 شامل سیستم iDrive که مسئول کنترلهای صوتی، ناوبری و تهویهی هواست، شش دکمه حافظه در صورتی که محل برنامهریزی خود را فراموش کنید، سیستم هشدار خروج از خط، و نمایشگر هدز آپ که همه توجه شما را جلب میکنند. سقف بر خلاف سری 3 پارچهای است، نه سقف سخت تاشو (که احتمالاً وزن بیشتری را نیز اضافه میکرد). برای سال ۲۰۰۹ بیامو چند ابزار الکترونیکی جدید اضافه کرده است، از جمله کروز کنترل تطبیقی، دکمههای حافظه برنامهریزی شده برای دسترسی سریع به عملکردهای iDrive، یک آداپتور گوشی هوشمند، و آینههای بیرونی تاشوی برقی. بیامو Assist پیشرفته که شامل TeleService است که بهطور خودکار مرکز خدمات بیامو را هنگام نیاز به سرویس خودرو مطلع میکند.
استایل و طراحی
طراحی بیامو سری ۶ کروک بیگمان منحصر به فرد است، اما لزوماً همه را جذب نمی کند.
سال گذشته، بیامو نمای جلویی و پشتی و درب صندوق را بازطراحی کرد، اما هنوز هم ضخیم و پهن به نظر میآید، بهویژه از پشت آن. به ظاهر منحصر به فرد آن می توان به عنوان یک نقطه قوت اشاره میکنند. صندوق عقب گنبدی شکل آن، احتمالاً نامطلوبترین ویژگی این خودرو است، از بیشتر زاویهها دیده میشود. نسخه M این خودرو دارای چرخهای ۱۹ اینچی آلومینیومی است که به طور خاص برای M6 توسعه یافتهاند، و نشان 'M' در شیارهای جانبی آن وجود دارد. تغییرات طراحی اساسی سری ۶ در این نسخه شامل یک سپر جلو اصلاحشده با دهانههای ورودی بزرگ ثانویه است که هوای خنککننده موتور اضافی را فراهم میکنند. داخل سری ۶ بیامو بیشتر شبیه چیزی است که از بیامو انتظار میرود. داشبورد چرمی سری ۶ به عنوان یک طراحی ساده و زیبا با دکمه های اضافهشده برای iDrive ظاهر میشود، کابین درون مدلهای سری ۶ بیامو دارای ظرافتی هستند که با قیمت بالای آن هماهنگی دارد. کنترلهای سیستم صوتی در این بیامو حداقلی هستند، و بدون دکمههای تنظیم رادیو، رانندگان مجبور به روبرو شدن با سیستم iDrive میشوند.
کارایی و سواری
سری 6 کروک خیلی بزرگجثه است که بتواند چابکی خودروهای اسپرت را داشته باشد ولی آ نعا قطعاً پایدار و متعادل... در بزرگراهها و جادههای هستند
در سال ۲۰۰۶، یک نسخهی M پرسرعت به خط تولید اضافه شد و مانند سدان M5، M6 توسط یک موتور V-10 با قدرت 500 اسب بخار که به یک گیربکس شش سرعته دستی متصل است، نیرو را منتقل می کند، که میتواند در حدود ۴.۵ ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. یک موتور 8 سیلندر خورجینی با ظرفیت ۴.۸ لیتر و قدرت ۳۶۰ اسب بخار 650i را به حرکت درمیآورد. این موتور V-8 به یک گیربکس شش سرعته دستی یا گیربکس اتوماتیک اسپرت بهمراه شفترهای پشت فرمان و انتخاب حالت اسپرت که تعویض دنده را سریعتر کرده و شتاب و فرمان خودرو را برای بهترین پاسخگویی تنظیم میکند، متصل است. به گفتهی بیامو، با گیربکس دستی، 650i کابریو 5.7 ثانیه به 100 کیلومتر بر ساعت می رسد. که به 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است.
کیفیت و راحتی
بیامو سری ۶ تجمل و راحتی را به نمایش میگذارد، اما در حالی که به طور رسمی چهار نفر را جا میدهد، در واقعیت دو نفره است.
بغیر از صندلیهای پشتی کارتونیاش، بیامو سری ۶ کابریو یک خودروی لوکس و استثنایی با مواد با کیفیت بالا است. فضای داخلی بیامو سری ۶ کروک راحت و آرام است و خودرو حس انحصاری بودن را ارضا میکند. جزئیات خاص داخلی که با سریهای قبلی متفاوت است شامل کنسول عریض است که احساس کابین دنج را به ارمغان میآورد. فضای صندوق عقب نسخه کابریو ۳۵۲ لیتر است، هرچند که در هنگام پایین گذاشتن سقف به ۳۰۰ لیتر کاهش مییابد. ذخیرهسازی داخلی ضعیف است.
امکانات
علاوه بر سیستم iDrive بحثبرانگیز، بیامو سری ۶ کروک با ویژگیهای کافی برای شاد کردن هر عاشق خودرویی همراه است.
بی ام و سری ۶ مدل ۲۰۰۸ امکانات کافی برای همه سلیقه ای را داست ولی برای سال ۲۰۰۹، بیامو آن را شیرینتر کرده و پکیج ورزشی سری ۶ را با سیستم اگزوز با صدای اسپرتتر ارتقا داده است. ویژگیهای استاندارد در سری ۶ بیامو شامل، چرخهای 18 اینچی، چراغهای زنون تطبیقی، روکش چرمی، صندلیهای جلوی برقی ۱۲ حالته با حافظه راننده، تهویه مطبوع خودکار دو منطقهای، بلوتوث و سیستم صوتی CD با هشت بلندگو و کامکتور iPod و جک صوتی 3.5 میلیمتری است. سیستم ناوبری نیز استاندارد است. دو پکیج آپشنال برای این بیامو سری 6 وجود دارد. پکیج ورزشی، که شامل چرخهای آلیاژی 19 اینچی، تزئینات خارجی بهبود یافته و صندلیهای اسپرت و بستهی آب و هوای سرد که شامل صندلیها و فرمان گرمشونده است. آپشن ها برای سری ۶ بیامو شامل تریم چرمی مختلف، رادیوی HD و ماهوارهای، فرمان فعال، کروز کنترل تطبیقی، نمایشگر هدز آپ بیامو و ورود/خروج بدون کلید است. iDrive نسخه فیس لیفت بهتر از نسخههای قبلی است اما همچنان کار کردن با آن دشوار است. بعضی ویژگیهای جالب البته وجود دارند، مانند فرمان صوتی. همچنین میتوانید در را تنها با لمس دستگیره باز کنید. شش دکمه حافظه در صورتی که مکان ها را در برنامهریزی فراموش کردهاید، وجود دارد. یک سیستم هشدار خروج از خط و یک نمایشگر سر بالا همگی برای جلب میکنند.