بررسی تخصصی و مشخصات بی ام و سری 4 کروک - F33, F83
8
عالی
محاسن
- ارتفاع اسپرت مناسب
- تنوع زیاد و جذاب در تریم های مختلف
- گیربکس اتوماتیک و دستی قدرمند
- چهار چرخ متحرک (در نسخه X-Drive)
معایب
- طراحی خیلی تیز جلوی خودرو
- نبودن گیربکس دستی در نسخه X-Drive
بی ام و سری 4 قاطعانه در همان مسیر قبلی سری 3 کوپه باقی می مانده است و فقط در بعضی قسمت ها بهتر شده (مثل فرمان و استایل) و در بعضی زمینه ها مثل ایمنی و مصرف سوخت تغییری نکرده یا ضغیف تر شده است . مدل کانورتیبل در نمایشگاه خودروی توکیو 2013 رونمایی شد و پس از آن در نمایشگاه خودرو لسآنجلس در سال 2013 به گذاشته شد.
بررسی تخصصی
استایل و زیبایی
بی شک این خودرو بسیار زیبا است و همچنین ظاهری اسپرت دارد.
این خودرو بسیار شبیه بی ام و سری 8 کوپه قدیمی است البته اگر فاصله بین دو محور بیشتر از نیم فوت نبود . قسمت جلویی سری 4 از فضاهای منفی بزرگی تشکیل شده است . همچنین سقف کوتاهی دارد و راننده با قوس هایی از چوب و پلاستیک و فلز محصور شده است. صفحه نمایش بزرگ و روشن که روی داشبورد چسبانده شده و دستگیره بزرگ کنترلر iDrive بر کابین غالب است. تنها فرق این خودرو با اتاق F32 کانورتیبل بودن آن است .
کارایی
سری 4 شخصیت بسیار متفاوتی را ایجاد می کند - شاید گستاخ تر، خودسرتر؟
بی ام و سری 4 در مقایسه با آخرین نسخه سری 3 کار جدیدی انجام نمی دهد. تغییرات دنده را به آسانی به صورت دستی یا خودکار انجام می دهد. همچنین سیستم تعلیق فوق العاده و قدرت عالی از ویژگی های این خودرو است.
در مدل 428i شاهد موتور 2 لیتری N20 با قدرت 241 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن متری هستیم. این خودرو با تایرهای تابستانی چسبنده و 6 سرعته دستی یا 8 سرعته اتوماتیک می تواند در 5.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. مدل 435i طرفداران بی ام و را با موتور 3 لیتری N55 و قدرت 302 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن متر ، راضی کرده استT عملکرد این خودرو به اندازه آخرین نسل M3 سریع است و در 5 ثانیه سرعت خود را به 100 کیلومتر بر ساعت می رساند. BMW سیستم تعلیق SERIES 4 را از آلومینیوم با وزن سبک تر ساخته است و بدنه سفت تر است.
بی ام و به رانندگان این امکان را می دهد که از بین چند متغیر سرعت تعویض دنده، سفتی دمپر، نقشه دریچه گاز انتخاب کنند تا طیف وسیعی از شخصیت های رانندگی را به SERIES-4 بدهد. در حقیقت، در حالت های Sport و Sport+ بیشتر احساس زنده بودن می کنید
راحتی و کیفیت کابین
عملکرد بد در صندلی، عملکرد خوب در امکانات تریم
فضای صندلی عقب در سری 4 به دلیل طراحی آن کافی نیست. قسمت عقب در مقایسه با سری 3، سه اینچ پهنتر است، اما ارتفاع سقف به سرعت کاهش مییابد (در حالت بسته بودن سقف) و حتی درهای کشیده، ورود به عقب را آسان نمیکنند. اگر اغلب سه مسافر را حمل می کنید، وسیله نقلیه دشواری است، اما در سفرهای کوتاه، بزرگسالان نسبتاً کوتاه قد شکایت زیادی نخواهد داشت. فضای صندوق عقب تقریباً با فضای یک ماشین چهار در سایز متوسط مطابقت دارد و فضای ذخیره سازی داخل خودرو شامل لیوان، جا بطری های تو دری و یک کیسه بزگ پشت صندلی است. همچنین صفحه نمایش بزرگ و زیبای بیامو، خروجی واضحی از iDrive نشان میدهد.
ایمنی
تاکنون هیچ گزارشی از سوی NHTSA و IIHS در رابطه با SERIES-4 ارائه نشده است!
سری 4 دارای ویژگی های ایمنی خوبی فراتر از حد معمول است، مانند سیستم اعلان اضطراری برای اولین امدادگران در هنگام تصادف، دوربین دید عقب و سنسور پارک ، هشدار خروج از خط و ترمز اضطراری هستند .
امکانات و تکنولوژی
سیستم iDrive آن قدرتمندتر از همیشه است، اما بخشی از قدرت آن از بخش های رابط جدید مانند دستورات صوتی و ورودی صفحه لمسی می آید.
هر BMW SERIES-4 دارای ویژگی های قدرت، بلوتوث، کنترل آب و هوا و سیستم صوتی با رادیو آماده ماهواره است. خودروهای لوکس از چرم ناپا در کابین، تزئینات کرومی، انتخابی از سه تریم چوبی داخلی و ترکیب رنگهای منحصربهفرد برخوردارند. دیگر گزینه های اصلی در سری 4 شامل صفحه نمایش رنگی هدآپ است. کروز کنترل تطبیق پذیر، سیستم هشدار برخورد از جلو و یک سیستم تعلیق اسپرت و ترمزهای اسپرت با کالیپرهای آبی از امکانات دیگر این خودرو فوق العاده است.
مصرف سوخت
بر خلاف کوپه های لوکس دیگر ، سری 4 اقدامات گسترده ای در زمینه کاهش مصرف سوخت انجام داده است.
شرکت بی ام و هر مدلی را با استاپ/استارت و حالت EcoPro که سرعت دریچه گاز را کند می کند و تعویض دنده اتوماتیک را نرم می کند و همچنین برخی از لوازم جانبی دائماً در حال کار و سیستم های کنترل آب و هوا را خاموش می کند، عرضه کرده است که همه ی این امکانات باعث کاهش مصرف سوخت می شود هر چند که باز هم این خودرو نمره ی خوبی در زمینه مصرف سوخت دریافت نمی کند .